lördag 29 oktober 2011

NaNoWriMo 2011

NaNoWriMo står för National Novel Writing Month, men är nuförtiden ganska internationellt, men hur skumt skulle inte det se ut/låta? InNoWriMo, nej usch nej! Men i alla fall, NaNoWriMo går ut på att man ska skriva en roman på 50'000 ord under 30 i November. (för att veta mer: http://www.nanowrimo.org/en/dashboard ) Det är första året iår som jag är med, och efter det lilla förmöte jag var på idag är jag jättetaggad och pepp på att börja skriva! Men jag kan inte göra det förrän om tre dagar! Gah!

Min historia hade jag tänkt basera på ett lite omvänt skönheten och odjuret-koncept. Han är från början ett "odjur" (en icke-mänsklig ras. Det är fantasy jag ska skriva) och blir förvandlad till en "skönhet" (människa). Förbannelsen kan bara brytas om han hittar någon som kan älska honom och som han älskar tillbaka.
   Hon är ju förstås ett "odjur" - eller den icke-mänskliga rasen om man så vill - och hon hålls inte fången av "skönheten", utan stannar hos honom för att hon står i skuld till honom efter att han räddat hennes liv. Till en början hatar hon honom för att hon hatar människor och inte vet att han är under en förtrollning, och eftersom de kommer från så skilda klasser uppstår det problem även där. Men efter ett tag lär de känna och förstå varandra och blir vänner. Vart det leder sen är nog inte särskilt svårt att gissa...
   Jag funderar dock på om jag inte ska bryta förvandlingen i slutändan, genom att tiden tagit slut innan hon hinner säga att hon älskar honom. Men vi får se vart historien för mig!

Whoop! Önska mig lycka till i mitt skrivande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar