onsdag 14 september 2011

Dilemma

Jag har en uppgift i samhällskunskap i skolan där vi skulle skapa ett dilemma och sedan råga olika folk vad de hade för åsikter. Jag vet inte om det är någon som läser det här (annat än jag) men jag lägger det här i alla fall.
Jag tar mer än gärna emot åsikter och en kort motivation varför ni tycker som ni gör! 
Jag kommer inte skriva några namn i min inlämningsuppgift, om jag inte får vill säga, utan kommer skriva "Anonym" om ni inte själva skriver en signatur jag ska använda.

Här är mitt dilemma:

Du och dina vänner sitter och pratar om olika sexuella läggningar och samtalet faller in på om homosexuella ska få gifta sig eller inte. Du råkar veta att en av kompisarna är homosexuell och planerar att gifta sig med sin partner. En av de andra utbrister plötsligt att homosexualitet är en sjukdom som borde behandlas på mentalsjukhus. Din homosexuella kompis tar ställning för sin läggning och då ställer dig på dennes sida. Är det okej för homosexuella att gifta sig?

Detta är ett helt påhittat senario, och jag hoppas att ingen kännes sig träffad. Gör någon det så ber jag så hemskt mycket om ursäkt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar