måndag 20 februari 2012

Mycket arbete - lite motivation

Det känns som om jag är överröst med olika arbeten. Det är hemuppgifter från skolan, det är projektarbete, det är körkort och det är ansökning till Mora folkhögskola. Men trots nalkande deadlines har jag ingen som helst motivation till att arbeta med något av ovanstående. Men jag har gett mig den på att jag ska fixa skolansökan den här veckan! Det måste jag helt enkelt göra, då sista ansökningsdagen är i mars tror jag. Därefter har projektarbetet största prioritet. Hemuppgifterna får jag sticka in någonstans däremellan. Körkortet vore ju trevligt att ta också, men jag vet ganska säkert att jag inte skulle klara teoriprovet som det är nu. Men att läsa körkortsteori är bland det tråkigaste som finns! Men det måste ju göras, annars kommer mina föräldrar att fortsätta tjata på mig om att ta det.

Och inte nog med att jag inte är motiverad att jobba hemma, jag har varit väldigt disträ i skolan också, i några veckor. Hälten av lektionstiden går åt till att jag sitter och lyssnar på musik och spelar facebook-spel på datorn. Detta gäller dock mest bildlektionerna.

Jag vet inte varför jag har så låg motivation, men det kan ju kanske bero på bristen av ljus. Jag hoppas jag får mer energi när det blir lite ljusare. Det har ju redan börjat bli ljusare, men inte mycket, och jag får inte se mycket av det dagsljus vi har då jag mest sitter och dräller inomhus.

Så, alltså, jag måste mata motivationen och sparka igång mig själv att ta itu med alla dessa arbeten som ligger och sackar efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar